
Snel en eenvoudig een afspraak maken, jouw gezondheid, onze zorg!
Bij het maken van een afspraak zal de assistente vragen naar de aard van je klacht. Dat heet triage. Ze is daartoe opgeleid en doet dat om zo goed mogelijk een inschatting te maken van welke zorg er voor jou op welk moment nodig is. Ze heeft hier een speciale opleiding voor gevolgd en als huisarts kan je niet zonder. De assistente is, net als de huisarts, verplicht om vertrouwelijk met jouw informatie om te gaan.
Stel je vraag in een e-consult via het patiëntenportaal. Geen wachttijd aan de telefoon! Hierbij is het ook mogelijk om documenten of foto's te uploaden. Je krijgt op werkdagen antwoord binnen 24 uur. Dit is niet bedoeld voor urgente zaken. Neem contact op met de assistente wanneer je na 48 uur geen bericht hebt ontvangen.
Wij werken uitsluitend op afspraak. Je kunt voor het maken van een afspraak gebruik maken van het patiëntenportaal Uw Zorg Online. In Uw Zorg Online kan er enkel een afspraak bij de assistente worden gepland in het middagspreekuur.
Per consult wordt één klacht behandeld. Heb je meerdere klachten of vragen? Geef het aan bij het maken van de afspraak, dan wordt er meer tijd voor je gereserveerd.
Wanneer je om medische redenen niet zelf naar de praktijk kunt komen, kun je een huisbezoek aanvragen. Wij verzoeken om deze voor 10.00 uur aan te vragen, zodat we rekening kunnen houden met de werkindeling. De assistente beoordeelt, eventueel samen met de huisarts, of een huisbezoek afgelegd wordt. Bedenk dat onderzoek en behandeling op de praktijk vaak beter mogelijk is dan in de thuissituatie.
Afspraken kunnen tot minimaal 24 uur van tevoren kosteloos worden geannuleerd. Wanneer je zonder tijdige afmelding niet op je afspraak verschijnt, ontvang je eerst een waarschuwing. Bij herhaling zullen wij de gereserveerde consulttijd bij jou in rekening brengen. Deze tijd kunnen wij niet bij jouw zorgverzekeraar declareren. De kosten bij het niet nakomen van een afspraak zijn als volgt:
Voor afspraken bij de praktijkondersteuner GGZ rekenen wij standaard een dubbel consult.
We begrijpen dat er soms onverwachte dingen kunnen gebeuren waardoor je niet kunt komen. Wil je onnodige kosten voorkomen? Zeg dan je afspraak op tijd af, dit kan eenvoudig telefonisch. Dank voor je begrip en medewerking!